Yayınlar

Siyah

  Siyah melodi siyah Kren sesinden bir isyan V e bayramlar dolar bir sabah ağlayarak O gün huzur da isyah İştah yemek yarı siyah Yumurta kırmızı biber İsot içinden damlar yağdı Kırılır kabuk havaya  Kışta yumurta  Sabah sireni Siyah Adım rengi siyah Adım başı rengi silah Ve adımın içinde yakalayarak Kalaylı bir bıçak Keskin dolap kapağı Keskin camlar kırık Canlar parçaları içimde Kime sorsan tuzluk O tuz beyaz Otuz yaşın bunalımı Otuz şair yılı O tuz kırık Rengi isyanım Siyah

Adı Bahtiyar

  Onun aşkını kimse bilmez Benim aşkım biter belki yıllar sonra Bizdik dinsiz değiliz  Sizdik izsiz değiliz O ve  ben  O sakallı o deli Ben sakallı ben sefil Gittin ay gideli üç ay Bir damla gözlerini bir deniz sandım Nasıl abartmışlar seni Yağmuru sersefil sandım Kanatmışlar beni Hoşçakal iki gözüm Ceketler ıslansın yağmurda

Parıltı Görmeyen Çocuklara Destek Derneği

Resim
Sanal da olsa Parıltılı bir gelecek için koşmak harika! Türkiye’de ilk ve tek görme engelli çocuk derneği olan @pariltidernegi ile siz de görme engelli çocukların eğitimine destek olabilirsiniz. Bu yıl bir ilk olarak dünyada her nerede olursak olalım sanal koşabileceğiz. Ben koşamam ama destek olabilirim derseniz https://fonzip.com/parilti/kampanya/akademianin-bahcesi--parilti-cocuklari-i-cin-kosuyor- linkinden bağış yaparak geleceğe parıltı olabilirsiniz. #parıltıçocuklarıiçinkoşuyoruz #İstanbulmaratonu #sanalkoşu #sanalmaraton #pariltidernegi Parıltı Görmeyen Çocuklara Destek Derneği, 26 Şubat 2003 tarihinde görmeyen, az gören ve görme engelinin yanı sıra başka engeli de bulunan çok engelli çocukların aileleri tarafından İstanbul’da Psikolog Dr. Ayşe Hale Bacakoğlu önderliğinde kuruldu.   Derneğe üye olan çocukların birçoğu tüp bebek tedavisi ve erken doğum nedeniyle, bir kısmı da kanser tedavisi için geçirdikleri beyin ameliyatı neticesinde görmeyen, az gören ya da çok engelli durum

Hiit Nedir?

  Yüksek Yoğunluklu Aralıklı Antrenman (hiit) En kısa sürede en fazla kaloriyi yakmak mı istiyorsunuz? Saatlerce koşu bandında koşmak ya da bisiklet sürmekten sıkıldınız mı? İşte, hem kısa süreli hem eğlenceli hem de çok faydalı bir kardiyo antrenmanı: HIIT… Fitness yaparken bir sonraki seviyeye çıkmak ve antrenman programınızı çeşitlendirmek için yeni bir yol mu arıyorsunuz? Yüksek Yoğunlukta Interval Antrenman (HIIT) egzersiz programınızın yoğunluğunu artırmak için kardiorespiratuar teknikler ile belirlenen hız ve dinlenme aralıkları yapılan bir program şeklidir. HIIT, performans hedeflerine ulaşmak ve fitness seviyesini arttırmak isteyen sporcular ve egzersiz meraklıları tarafından kullanılır. Yüksek Yoğunluklu Interval Antrenman maksimum seviyede yapılır. Burada aerobik kapasite %80-95 seviyesindedir. Sprint Interval Antrenman (SIT) yüksek yoğunluklu bir egzersiz türüdür. Bu sizi %100 maksimum aerobik kapasitesine ya da 10. seviyeye iter. hiit faydaları nedir? -uzun süren kardiyola

Pomodoro Tekniği Nedir?

Resim
  Günümüzde dikkat süresinin azalması motivasyonda yeni teknikleri ortaya çıkıyor. İşte en popüleri pomodoro tekniği hakkında bilmeniz gerekenler... Deneyenler tarafından en etkili çalışma tekniği olarak gösterilen pomodoro, 1992 yılından beri uygulanır. Çalışacağınız konuya ve zamana karar verin; verimli çalışmanın keyfini çıkarın. pomodoro tekniği basitçe 25 dakika çalışma 5 dakika ara peryodları şeklinde giden bir çalışma tekniğidir. her 25 dakikada bir, 5 dakika ara vermek ilk bakışta çok fazla ara veya çalışmaya çok fazla ara vermek gibi algınalabilir. fakat pomodoro tekniği ile gerçek bir 25 dakikalık çalışma peryodundan sonra 5 dakikalık bir araya ciddi şekilde ihtiyaç duyarsınız. çünkü sabah masamıza oturup 2, 3, 4 veya 5 saat hiç kalkmadan çalıştığımızda çok efektif bir çalışma peryodu gerçekleştirmiş olduğumuzu düşünürüz ancak günün sonunda kaç saat kesintisiz çalıştığımızdan ziyade kaç tane önemli task’ı bitirdiğimiz, ne kadar efektif çalıştığımızı belirler. sabaht a n öğle

Çarşamba

  Acılı mide kalbi yıkıyor özünde Kalp edilmiş edilgen biraz ezik Pişmiş bir et parçası gibi yazık Azıcık kalbi olanlar bile kızarmış mangalda Sizin hiç cam parçanız kırıldı mı Sizin babanız ölse de  Yaşamazdınız yaşarken İkinci yanlışı yani geceye akıl veren Yani ikinci yanlışı ne olsun derken  Güneş gölgelere sığınır sıcakta Gölgeler alev alır Kalbin hala forzada. Sonlar yaşatır hayat ortada Ağaçlar altında kahve içen öğretmenler tanıdım Ağaçta gömülen mezarlar buldum. Acılara destek olamamak gibi Kötüye sığınak Baban ölünce zor be abi Bozkıra diri kıyım kalp kapakçığı Kelime nasıl anlatsın Hocam ağlamak yakışır sallamıştı dünya Kolay değildi yaşamak hepsi dün ya

İbrahim Tatlıses Kimdir?

Resim
  İbrahim Tatlıses kimdir, Adanalı bir sinemacının, inşaatta türkü söylerken kendisini farketmesiyle şöhret olmuş şarkıcı. 1980 ve 1990 lı yıllarda Türk müziğine önemli ölçüde adını duyuran Tatlıses’e, halk “imparator” lakabını takmıştır. Müzik yaşantısının yanı sıra, iş adamı kişiliğinede sahip olan ünlü şarkıcı; Tatlıses Turizm, Tatlıses Lahmacun, Tatlıses Otelleri gibi şirketlerinde sahibidir. 1954 yılında yedi çocuklu fakir bir ailenin , Leyla ve ciğerci Ahmet Tatlı’nın ilk çocuğu olarak Şanlıurfa da dünyaya geldi. Doğduğunda, babası hapiste olduğu için ilk kez demir parmaklıklar arasında gördü babasını. Belirli bir zaman sonra ailesi ile birlikte İstanbul’a göç etmeye karar verir. İstanbul‘a gelen Tatlıses ve Ailesi burada bulunan akrabalarının yanına yerleşir ve bir çok işlerde çalışır, 70 li yılların ortalarında inşaat işçiliği, demir ustalığı ve leblebicilik gibi işler yapan İbrahim Tatlıses, 80’lerin başında kendisini şöhret basamaklarını tırmanırken buldu. İbrahim Tatlı, İsta